Dupa 50 de zile


In data de 13 aprilie a.c. am depus la Registratura Curtii de Apel Timisoara o cerere prin care am solicitat copii de pe urmatoarele documente : sentinta Tribunalului Timis din 06.12.2011, prin care a declinat competenta in favoarea Curtii de Apel Timisoara si hotararea ICCJ privind solutionarea conflictului de competenta din 20 februarie 2012, ambele aflate in dosarul de instanta.

Incepand de la aceaa data am mers saptamanal la Curtea de Apel pentru a ridica copiile solicitate, dar de fiecare data mi se spunea ca nu sunt gata.

Dupa mai bine de 45 de zile, in data de 1 iunie a.c. am inaintat o sesizare catre presedintele Curtii de Apel Timisoara, d-na judecator Erica Nistor , dar nicio reactie.

Ieri am mers din nou la Registratura Curtii de Apel pentru a-mi ridica copiile solicitate, dar surpriza, si  de aceasta data acelasi raspuns „nu sunt gata”.

Putin iritat de atitudinea acestor functionari, am solicitat sa discut cu presedintele instantei.O domnisoara sau doamna mi-a explicat in graba ca „doar in scris , altfel nu se poate”, desi facusem o sesizare din 1 iunie prin posta electronica.

Dupa care, am solicitat eliberarea unui document care sa ateste ca am fost prezent in data de 05 iunie 2012 la Registratura Curtii de Apel pentru eliberarea copiilor solicitate , dar mi s-a raspuns ca nu sunt gata.

Din acest moment, tonul discutiei s-a schimbat.Dintr-o data mi s-a spus ca se rezolva si ca  voi primi aceste copii  imediatCeea ce s-a si imtamplat.De ce ? Din urmatoarele considerente:

Ceea ce nu stiu multi justitiabili si chiar unii grefieri, termenul de rezolvare al cererilor este de cel mult 3 (trei) zile.Da, chiar asa.

In conformitate cu art. 128 alin.(7) din Regulamentul de ordine interioara al    instantelor judecatoresti  (link http://www.csm1909.ro/csm/index.php?cmd=0702) aprobat prin Hotararea CSM nr. 387 din 22.09.2005, termenul de solutionare al unei cereri este de cel mult 3 zile.

La Curtea de Apel Timisoara acest termen nu se respecta.Exista zvonul ca daca vrei copii ale unor hotarari, trebuie sa dai grefierilor ” o atentie”.In acest mod ai obtine copii foarte repede si fara sa mai treci prin procedura oficiala, adica plata taxa judiciara, timbru judiciar, inregistrare cerere, termen de rezolvare, care se prelungeste dupa bunul plac al grefierei  care se ocupa de aceste probleme.

Personal, refuz sa cred ca asa ceva se intampla, insa este inexplicabil si de neacceptat ca pentru eliberarea unor copii sa dureze mai mult de 50 de zile , cum a fost cazul meu, indiferent care ar fi motivul.

Pe viitor,  daca dupa 3 zile nu mi se vor elibera copiile solicitate voi sesiza CSM, Ministerul Justitiei, dupa care ,voi face plangere penala pentru abuz in serviciu contra intereselor persoanei.

In concluzie, data viitoare cand veti solicita copii de pe documente din dosar sa stiti ca termenul de rezolvare este de cel mult 3 zile.Daca nu se elibereaza in 3 zile puteti face o sesizare catre presedintele Curtii de Apel Timisoara care, in conformitate cu art. 10 din Regulament  are obligatia de a lua măsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a instanţei pe care o conduce si de a asigura si verifica respectarea obligaţiilor legale şi a regulamentelor de către judecători şi personalul auxiliar de specialitate.

Din articolele urmatoare  :

– in dosarul Moravita, sesizarea DGA din octombrie 2010 privea persoane care nu mai lucrau in Moravita de aproape un an;s-au inspirat oare din dosarul mai vechi 54/P/2008 ?

– rea-credinta sau grava neglijenta : cum i-a „scapat”  procurorul Cerbu de arestare  si de dosar pe unii politisti din Moravita, desi existau probe clare cu acte de luare de mita;

– asistenta straina de care a beneficiat DNA si DGA pe parcursul anchetelor din vami;

– condamnari ale Romaniei la CEDO si lipsa de reactie a statului impotriva magistratilor  vinovati, care si-au exercitat functia cu rea-credinta sau grava neglijenta;

– CSM  garanteaza independenta justitiei, dar cine garanteaza respectarea legii de catre judecatori?

– cazul Tundrea : ce fac cei vinovati astazi?

Urmeaza.


Spune-ti parerea...

