Executii la comanda ale DNA, prin seful IGPF Buda Ioan si fostul sef al IJPF Timis, Iures Cornel, sub umbrela unui asa-numit „plan de masuri”


In data de 05.10.2010 DGA informa DNA prin procesul-verbal de sesizare din oficiu nr. P/1233049/05.10.2010 ca exista indicii privind implicarea unor lucratori ai politiei de frontiera si lucratori vamali din vama Moravita in fapte de coruptie.

Totodata, DGA avertizeaza DNA ca „…o parte din sumele de bani este data superiorilor din conducerea IJPF Timis si IGPF…” .

PV DGA pag 1P1000185P1000186

Cu toate acestea , nimic nu a oprit DNA sa solicite sprijinul sefilor IJPF Timis si IGPF, devoaland in mod nepermis secretul operatiunilor  si creand totodata premisele sustragerii acestora din contextul starilor de fapt.

Am analizat  interceptarile telefonice existente la dosar si puse la dispozitie de instanta in  incercarea de a gasi dovezi din care sa rezulte implicarea sefului IGPF chestorul Buda Ioan in detasarea mea de la SPF Deta la SPF Moravita, dispusa prin intermediul fostului sef al IJPF Timis Iures Cornel.

Nu am gasit astfel de interceptari, deoarece la momentul detasarii mele cei care au avut convorbiri cu seful IGPF sau seful IJPF nu erau interceptati.Interceptarile au inceput imediat dupa ce eu am ajuns la Moravita.

La momentul audierii sale, chestorul Buda Ioan a negat orice implicare directa in detasarea mea.Totodata seful IGPF Buda Ioan a afirmat ca mutarile de personal s-au realizat in baza  unui plan de masuri si ” competentele de numire a personaluilui de la un sector la altul revenea inspectoratelor judetene”. Interceptarile telefonice ne demonstreaza altceva, insa.

Voi publica astazi doua interceptari telefonice care arata modul de operare al DNA si interventiile directe ale sefului IGPF chestorul general Buda Ioan in mutari de personal, in afara oricarui cadru legal,  dispuse prin seful IJPF Timis Iures Cornel, care desi era in competenta sa de a dispune mutari de personal la nivelul inspectoratului, acesta actiona doar la comanda sefului IGPF chestorul Buda Ioan.

Am convingerea ca si detasarea mea s-a realizat prin acelasi mod de operare al DNA cu interventia directa a sefului IGPF chestorul Buda Ioan, prin intermediul sefului IJPF Timis Iures Cornel.

In prima interceptare  seful IGPF chestorul Buda Ioan ii comunica  sefului SPF Moravita de la acel moment, comisarul sef Turda Vasile, ca Felecan va pleca de acolo, iar in locul lui va veni Matei.

Am solicitat audierea lui Turda Vasile deoarece din studierea mai multor probe existente la dosar si necunoscute pana acum a rezultat presupunerea rezonabila ca si in cazul detasarii mele, DNA prin intermediul sefului IGPF chestorul Buda a folosit acelasi mod de operare.Aceasta solicitare a fost respinsa de catre instanta.

A doua interceptare intre inspectorul Matei Viorel si seful IJPF Timis Iures Cornel ne demonstreaza dincolo de orice dubiu ca mutarea sau scoaterea unor oameni la/ de la Moravita se decidea exclusiv de seful IGPF Buda Ioan care actiona sub directa coordonare a DNA  , iar seful IJPF Iures Cornel nu facea altceva decat sa raspunda la anumite comenzi pe care le primea de la Bucuresti.Acum se intelege de ce instanta nu a dorit audierea lui Iures Cornel, motivand ca starea de sanatate nu permite acest lucru, desi in acel moment Iures Cornel se afla la serviciu.

Interceptare telefonica intre seful IGPF chestorul Buda Ioan (BI)  si seful SPF Moravita comisarul sef Turda Vasile (TV)  :

 BI : Da ?

TV : Domn’ inspector general, deci, sambata, duminica, luni sunt la interventie si marti intra in tura normala.

BI : Deci atunci, luni dimineata, la prima ora ne auzim, o sa faceti o rocada : Felecan va pleca de acolo, in locul lui va merge Matei sau Maftei…aveti pe unul Matei ?

TV : Da. Matei.

BI : El pe unde lucreaza Matei asta ?

TV : E detasat la noi 2 luni si este sef de grupa la zona verde.

BI : Bun. El va merge in locul lui Felecan si Felecan va spun eu luni unde merge. Retineti : chestiunile astea le discut cu dumneavoastra numai, nu cu altcineva…

TV : Am inteles, am inteles …

BI : Sunt chestii care nu … deci … faceti exact cum va spun eu si nu discutati cu altcineva.

TV : Da, da…

BI : Si atunci luni dimineata ne auzim. Si atunci marti pe zi cand va intra tura normala a lui Felecan, va intra Matei in tura lui, in locul lui de fapt.

TV : Am inteles, am inteles … sef de grupa punct ?

BI : Sef de grupa punct, da. Si pe urma va spun eu Felecan unde merge si ce se intampla cu el  si in functie de asta o sa va mai dau eu luni dimineata inca doua rotiri pe care trebuie sa le faceti in cadrul sectorului.

TV : Am inteles.

 Ascultati interceptarea aici  http://www.youtube.com/watch?v=fXBTR6D0mso

Interceptare telefonica intre inspectorul Matei Viorel(MV) si seful IJPF Timis, Iures Cornel (IC) :

IC: Alo?

MV: Sa traiti, domnule inspector sef.Inspector Matei la telefon.

IC: Cine?!

MV: Matei la telefon.

IC: Salut. Da, te ascult.

MV: Am vorbit cu seful de sector ca eu in 31 am… mi se termina aici… si a zis sa fac un raport sa vorbesc si cu dumneavoastra…

IC: Nu. Ideea este urmatoarea : Cata vreme primesc ordin sa mai stai, mai stai, cata vreme nu primesc un astfel de ordin , te-ntorci “acasa”.

MV: Ca noi luni intram la interventie si sa fi stiut cu planificarea…

IC: Cata vreme nu am primit nicio alta indicatie pretioasa pe verticala  autoritatii mele te-ntorci la locul de serviciu. Nu am alta explicatie. Bine?

MV: Am inteles, sefu’ .

Ascultati interceptarea aici http://www.youtube.com/watch?v=fYEHNBKmdno

Urmeaza si alte convorbiri interesante.


6 responses to “Executii la comanda ale DNA, prin seful IGPF Buda Ioan si fostul sef al IJPF Timis, Iures Cornel, sub umbrela unui asa-numit „plan de masuri”

  • valerian dragomir

    Asa este.Viata merge inainte, in orice situatie.Dumnezeu ne ajuta sa trecem peste toate.

  • valerian dragomir

    Se pare ca fiecare intelege ce doreste din aceasta discutie si avand in vedere faptul ca ea poate dura la nesfarsit, o sa-i pun capat aici.Am lucruri mai importante de facut.Inteleg totusi ca ceea ce am postat pe acest blog ca expresie a transparentei unui proces public a deranjat destul de mult niste functionari publici.
    Daca doriti continuarea acestei discutii, postati cu adevarata identitate, asa cum fac si eu.

  • Dragomir Coruptu

    Bafta Vali, bafta băieți viata merge înainte la pușcărie🙂

  • Dragomir Coruptu

    Dl. inculpat Dragomir Valerian, vă răspund foarte politicos:
    1) Când m-am referit la testele de integritate și prev. din Legea nr. 360/2002, am vrut să scot în evidență faptul că dvs. din start nu aveați voie să luați șpagă (nu mai vorbim de prev. C. pen, respectiv luarea de mită);
    2) Referitor la imaginea Poliției de Frontieră, dvs. împreună cu încă 200 de șpăgari din cadrul IJPF -urilor – Timiș, Caraș-Severin, Vaslui și Suceava, ați pătat imaginea instituției, cât despre cine conduce instituția PFR nu știu la ce vă referiți, dar se pare din ce spuneți că a ajutat autoritățiile să vă dovedească (dacă era altfel, avea calitatea dvs. procesuală, nu aceea de martor).
    În concluzie, duceți ideea pe piste care vă convine încercând să păreți o victimă, să spălați din imaginea dvs. și nu a instituției din care încă pentru puțin mai faceți parte. Pe lângă faptul ca ați pătat imaginea Poliției de Frontieră cu cele 26 acte de corupție dovedite și în acest moment încercați să aruncați cu tot felul de mizerii asupra acestei instituții.
    Cred că vă pare foarte rău că nu o să mai purtați uniforma de polițist de frontieră, dar nu ca mândrie pt. ce reprezintă ea, ci pentru faptul că fără ea dvs. nu mai puteți pretinde mită (încercați cu ce-a vărgată să vedem ce mai primiți ?).
    Sunteți singurul corupt din cei 200 care mai și semnalizați, astfel că vă rog să nu mai faceți referire la polițiștii de frontieră sau la adresa acestei instituții pt. că nu sunteți în măsură (totuși aveați dreptul să vă apărați în instanță, nu pe internet).

  • valerian dragomir

    Multumesc, Max.Sa ne vedem cu bine.

  • Kroko

    Felecan a plecat la mai bine, in landul lui Nils Holgerson… Bafta Vali, bafta baieti, viata merge inainte!

Spune-ti parerea...

