Divulgarea de informatii confidentiale privind data, timpul, locul, modul sau mijloacele prin care urmeaza sa se administreze o proba constituie infractiune.


In data de 8 februarie ora 06.00 au avut loc descinderi ale DNA  si DGA la vama Moravita.Exista  martori care sustin faptul ca presa ar fi fost informata inainte cu o zi despre descinderile ce urmau sa aiba loc.

Fostul sef al SPF Moravita Saptebani Cristinel, audiat in calitate de martor de catre Curtea de Apel Timisoara, a declarat ca : „…domnul Iures Cornel (n.n sef IJPF Timis la momentul respectiv) cu o zi inainte de descinderi a informat presa sa mearga sa participe la descinderi…” .

Cititi aici Declaratie de martor Saptebani Cristinel

Un alt argument care sustine faptul ca e posibil ca presa sa fi fost informata inainte despre descinderi este o discutie telefonica din data de 7 februarie 2011, ora 12.20, cu o zi inainte de descinderi, intre purtatorul de cuvant al IJPF Timis, Gaic Ciprian (GC)  si o jurnalista a televiziunii locale Teleeuropa Nova (J) :

J: Ciao!

GC: Salut.

J: Vream sa facem o stire asa, per general, cu …

GC: S-a facut, draga mea, stire per general, l-ati facut saptamana trecuta.

J: Da, dar am nevoie astazi.

GC: Si ce vrei sa filmezi in Punct?

J: Cum trec masinile, cum is ingradite shop-urile… asa… chestii generale imi trebuie.

GC: Inca ceva, eu de ce nu stiu ca tu mergi sa filmezi in punct ?

J: Pentru ca eu n-am prea fost pe vama si n-am stiut ca trebuie sa te anunt inainte.

GC: Trebuie. Acolo sunt unele zone care sunt clasificate.Eu zic sa-ti iei imagini de la Cami.

J: Nu pot, am venit pana aici, am platit benzina, am mers o ora, … deci, nu pot…Imi spui ce nu am voie, vine cineva cu noi si …

GC: Atata pot sa te las, de pe teritoriul Romaniei, cum se face controlul.Cat iti trebuie, 2-3 minute.Si, in general, ce imagini iti trebuie tie?

J: Nu neaparat cu dotarile dinanuntru, nu-mi trebuie…

GC: Stirea ta, care e?

J: Cum trece lumea prin vama.Daca e aglomerat, daca nu-i…

GC: Bun… filmezi acolo cum se face controlul, 2-3 minute.

J: Hai sa te intreb ceva : intre vami am voie sa filmez ce vreau eu, nu?

GC: Unde sa filmezi intre vami? Eu stiu ce vrei sa filmezi, vrei sa filmezi duty-free-urile.Da sau nu?

J: Pai, pot si de aicea sa filmez, de la intrare, pot de oriunde …

GC: Nu o da cotita ca nu-mi plac chestiile astea … daca acum iti spun ca nu ai voie…

J: Pai, nu stiu exact ce fac, nu stiu exact

GC: Tu cand te duci la un reportaj nu stii subiectul ?

J: Pai da, dar nu e eveniment, ca sa stiu exact.

GC: Poti sa filmezi pe sensul de iesire din tara, cum se face controlul de frontiera,  bine?

J: Bun.


Spune-ti parerea...

