ICCJ:Ati primit ordin de la BUDA IOAN sa-l detasati pe Dragomir Valerian de la Deta la Moravita? Iures Cornel : Nu-mi amintesc.E foarte greu sa spun in mod cert.Mi-a dat ordin sau nu mi-a dat ordin?!


Marti, 28 aprilie 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a procedat la audierea in calitate de martor a fostului sef al IJPF Timis IURES CORNEL, in dosarul Moravita.

Audierea s-a realizat prin sistemul videoconferinta, cu vocea si imaginea distorsionate.

Referitor la detasarea lui Dragomir Valerian de la Deta la Moravita, martorul Iures Cornel a declarat ca :

„… in momentul respectiv se facusera mai multe mutari, mai multe detasari de personal, pentru ca incercam sa aducem acolo oameni cu o anumita experienta si cu un anumit nivel de cunostinte personale.”

Cu toate acestea, la intrebarea daca detasarea lui Dragomir Valerian de la Deta la Moravita s-a realizat la ordinul lui Buda Ioan, martorul Iures Cornel a evitat, sa dea un raspuns punctual, sustinand ca :

„Nu-mi amintesc si, sincer, domnul inspector general stia de existenta unui ofiter din aceasta tara, avand in vedere competenta dumnealui ? „

Se pare totusi ca domnul inspector general chiar  stia de existenta ofiterului Dragomir Valerian.Iata discutiile dintre seful IGPF Buda Ioan (BI) si seful SPF Moravita Turda Vasile (TV):
BI : Deci, ce te rog eu : in tura lui Dragomir , Felecan va pleca de acolo, asta se va ocupa Iures de chestia asta, in tura lui Dragomir il bagi pe Matei.
TV : Am inteles.
BI : Deci el va lucra in tura lui Dragomir in locul lui Felecan, sef de grupa in punct.Si Felecan va pleca la Jimbolia , dar de asta se ocupa Iures.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––

BI : Domnu comandat , o sa vina incepand de astazi, nu stiu cand se va prezenta, dar incepand de astazi e la dumneavoastra agentul-sef Novanc Flavius.
TV : Da.
BI : O sa va rog sa il repartizati pe tura lui Dragomir, da ?

Am insistat totusi ca Iures Cornel sa transeze acest lucru, intrebandu-l daca exclude posibilitatea sau accepta ca exista si posibilitatea sa fi primit un ordin.Raspunsul martorului a fost, din nou, evaziv :

„E foarte greu sa spun in mod cert.Mi-a dat ordin sau nu mi-a dat ordin?!”

Interceptarile efectuate in dosar arata insa ca in perioada anchetei, dispozitiile  nu mai erau dispuse de catre seful IJPF Timis Cornel Iures, asa cum era prevazut de dipozitiile legale, ci erau emise doar la ordinul sefului sau ierarhic chestorul Buda Ioan, care actiona conform solicitarilor primite de la DNA. Acest lucru este confirmat de o discutie intre Iures Cornel (IC) si un ofiter de la SPF Moravita (MV) a carui delegare trebuia prelungita, acest lucru fiind exclusiv de competenta sefului IJPF Timis Iures Cornel :

MV: Am vorbit cu seful de sector ca eu in 31 am… mi se termina aici… si a zis sa fac un raport sa vorbesc si cu dumneavoastra…

IC: Nu.Ideea este urmatoarea : Cata vreme primesc ordin sa mai stai, mai stai, cata vreme nu primesc un astfel de ordin , te-ntorci “acasa”.

IC: Cata vreme nu am primit nicio alta indicatie pretioasa pe verticala autoritatii mele te-ntorci la locul de serviciu.Nu am alta explicatie.


Spune-ti parerea...

